شب هاي وين

به دليل ناسازگاري سرور با فونت فارسي احتمال اشتباهاتي در متن پست ها وجود دارد

Saturday, September 23, 2006

احمدي نژاد زير ذره بين


هواللطيف
امروز اشپيگل آنلاين گزارش مانندي از سفر دكتر احمدي نژاد به مقر سازمان ملل منتشر كرد.جالب ديدمش .بخشي رو امروز ميچاپونم و خلاصه بقيه رو در پست بعدي ان شائ الله.
مارك پيتزكه از نيويورك گزارش را تهيه كرده است.
سخنران آتشين اما نرم زبان
سه روز تمام رئيس جمهور ايران محمود احمدي نژاد برنامه هايي را در نيويورك به صحنه برد تا تصور موجود نسبت به خود را بهبود بخشد.ژورناليست ها،ديپلمات ها و سياستمداران هيچ كدام در مقابل برنامه ها و اقدامات او مطمئن نبودند.اما در پشت جذابيت و گيرايي او يك ايدئولوژي رك و صريح پنهان شده است.
سبكبار و در عين حال سريع از ميان در به درون اتاق مي آيد، با روي خندان و دست دراز كرده براي سلام به پاپاراتزي. به طرز آشكاري كوچك است، بسيار كوچكتر از محافظان بزرگ و قدرتمندش كه در پشت آنها تقريبا از نظر ناپديد ميشود. او كت و شلواري ماسه اي رنگ و پيراهن يقه باز ( بدون كراوات ) پوشيده . موهاي براقش را فرق گرفته ، خوشحال و سرخوش به نظر مي آيد ، تنها چشمان سياه اش خسته مي نمايد .
رئيس جمهور ايران " دكتر احمدي ن‍ژاد " - اينطور كه سخنگوي سازمان ملل استفاني دوجاريك او را معرفي مي كند - آخرين لحظه را زير نور نورافكن سپري مي كند ، او همچنان ايستاده مي ماند ، در حالي كه ژست گرفته با نگاهي محبت آميز دستش را تكان ميدهد، همانند يك ستاره سينما بر روي فرش قرمز .
اينجا، نيويورك، مقصد آخر سفر دوره اي اوست ؛ در طبقه ي زيرين ملل متحد ، دوباره بر زمين بي طرف جايي كه او سه شنبه در مقابل گردهمايي سران كشور ها كارش را با يك سخنراني آتشين (و البته پر از مثال و توضيحات ) آغاز كرده است .
احمدي نژاد هيات خبرنگاران سازمان ملل را مفتخر كرده است : نقطه ي اوج يك برنامه ي فشرده ي سه روزه ، برنامه اي كه رئيس جمهور آمريكا از گفتگو با او در جريان آن خودداري كرده ، احمدي نژاد توانسته تيترهاي بيشتري نسبت به رقيب خود بدست بياورد .
احمدي نژاد با جذبه و گيرايي عمل مي كند . او با زباني نرم و نگاهي آرام و ملايم صحبت مي كند . به دنبال برخوردهاي چشمي همراه با خنده است و به طور ناگهاني چيزي را يادداشت نمي كند . " اين حالات او مايه لذت و تفريح من ميشود " دوجاريك به خبرنگار اشپيگل مي گويد

4 Comments:

  • At 11:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    به نام خدا
    سلام برادر خوبم...
    ممنونم از تشریف فرماییتون. چندی بود خبری از شما نداشتم. امیدوارم در صحت و سلامت کامل باشید.
    اخوی عزیزم...
    معتقدم مکاتب غربی، همانطور باید بررسی شوند که در محل تولدشان حیات دارند و آنگاه که با واردات تکنولوژی، فرهنگ نامربوطشان هم وارد میشود، تبدیل به آش شلغم شوربایی میشوند که حتی دلایل منطقی خاستگاه اولیه شان را هم از دست میدهند. مشکل علم و دین اسلامی نیست، جدال عقل و ایمان و دین، اسلامی نیست چرا که اسلام اساسا مشکلی با اینها ندارد. لکن وقتی با عناوین جدید به مکاتب فلسفی ما می آیند، یک شلختگی معرفتی و اخلاقی را حداقل در بخش به اصطلاح روشنفکری ایجاد می کنند. علت اینکه معمولا معادل فارسی برخی ایسمها را نمی آورم همین است. همچنین وبلاگ مجالی اندک است و موضوعی بدین بزرگی، حق بدهید که از حوصله یک پست خارج است و همچنین، نمی خواستم در چند پست بدان بپردازم. بهر حال...
    نظرتان بسیار محترم و مغتنم است و منت گذاشتید بر این حقیر...
    بزودی راجع به مطلبی هم که فرمودید نظر خود را می دهم. جسارت نباشد میخواهم با دقت مطالعه کنم
    خیلی دعا کنید ما را در این ماه خدا
    ارادتمند
    امیر
    یا علی

     
  • At 5:32 PM, Anonymous Anonymous said…

    رفيق جان قبلا هم برات کامنت گذاشتم. اگر وين هستی تماس بگير هم ديگر را ببينيم.

     
  • At 10:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام. چطوری؟ امیدوارم هنوز منو یادت باشه !!محسنم. لینکیدمت. ازین که منو لینکیدی ممنونم یه سری هم به ما بزن.......به یادت هستم ...خوش باشی

     
  • At 11:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام. ما در این نیمه‌ی شب ماه مبارک رمضون، متأسفانه به یادت افتادیم و از خدا طلب آمرزش داریم. من و محمدرضا پ و حسن غ و یکی دیگه این‌جا از راه دور تور را می‌... شما هم به یاد ما باش.

     

Post a Comment

<< Home